Hidup kita lam dunia tok nang xjaoh dari bertemu dgn urg lain, bait kita kenal, sik kenal, keluarga, sama dirik, bah, entah apa2 gik kah. Nang macam2…

Bila dah kenal ya dijadi kawan. Dah jadi kawan ya mula lah kenal urg ya dari luar lok. Lepas kin lamak jadi kawan rapat dan mulalah kenal luar dalam seseorang ya.

Bukannya apa, kinek tok dunia kin maju, cara kita berkawan pun dah mcm2. Ada facebook, ada whatsapp… jadi kaedah nk carik kwn ya pun bnyk.

Berbeza kita zaman mensia marek mun sik bertemu, sik berkelakar maka bukan lah kawan maksudnya.

Kenal mcm ya mungkin lebih afdhal kata urg. Sbb kta face to face dolok sblm bergaul. Kinek tok berkaol dolok bok bergaol.

Ne daknya kenal lam facebook… berguro, berkelakar, berapa indah lok baruk bertemu n kelakar.

Ne dak lam facebook kan main gik idea ya idea tok, bila dah bertemu xbunyi2. Lebih parah gik, lam facebook muka lain, bila temu muka lain *effect camera360 katanya madah*.

Mun nk madah hati2 pun susah, nk madah sik hati2 pun susah. Sebab susah kita nk menilai manusia zaman moden tok.

Ambik senang, dimata kta rupanya gaok tp bila dah dikenal, nyalah kawan kita paling setia.

Ada kelak rupa cam setia tp sebenarnya mangkong kawan dik pun dari belakang.

Tapi apa2 pun hidup kita tok mesti ada pendamping yakni kawan perlu bersama kita. Sik kiralah nya ada time kita senangkah, susahkah sbb berkawan tok rasa istimewa yg Tuhan berik dengan kita.

Yg penting, kita xpanjang itong rondeng ngan urg. Sama2 kita ambik ikhtibar dari ilham keday kopi aku tok… hehe

image

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *